onsdag 9 november 2011

Två middagar

Jag har lagat (och ätit såklart!) så himla god mat de senaste dagarna. Ibland är det bara så, att jag har orken och lusten till att laga massor av olika mat och ibland har jag inte lust alls, utan kokar bara pasta äter med färdigköpt pesto (inte för att det är något fel på det heller, men det är ganska inspirationslöst).
I förrgår lagade jag och min kille grönsaksgratäng. Så himla gott. Som en lyxigare potatisgratäng med morot och massa lök i. Till det åt vi lax.

Och igår så lagade vi en supergod soppa. Jag fick inspiration till den här soppan när jag tittade på ett avsnitt av Delicious Miss Dahl (härligt matprogram för övrigt). Vi ugnsbakade tomater, rödlök, vitlök, timjan och morötter. Morötterna var vi som lade till, annars är receptet precis som Miss Dahls. Sedan är det bara att mixa det och så blir det en underbar soppa. Så gott!


3 kommentarer:

Matillda sa...

Åh, det såg ju jättegott ut!

Linn sa...

Sv; Hihi tack vad glad jag blir :D. Ska fortsätta kika in på din blogg nu och se vad det är för nåt du skriver om!

Jag har en till blogg, om min vardag: http://pinnelinn.blogg.se

Helena Sofia sa...

Himla fin grönsaksform. Ser ljuvligt gott ut. Puss.