måndag 7 november 2011

Den sjunde november

Måndag igen. Ny vecka. Igen. Vecka 45. Vintern och julen närmar sig med stormsteg. Jag är alltid ganska positiv på måndagar. Det finns så mycket nytt med måndagar. Den nya veckan kan komma att bli precis hur som helst, och jag har ingen aning. Jag vet inte vad den har att erbjuda. Men jag har ju alltid hoppet, så det blir nog en bra vecka. Just den här veckan kommer nog att bli alldeles fantastisk.
Dock tycker jag att det är helt sinnessjukt att det är sjunde november redan. Bara några veckor kvar till första advent. Och står jul och nyår precis runt hörnet. Helt galet hur fort tiden går. Nästan svårt att hänga med. Det var ju precis nyss sommar. Men tydligen är det ju sådant livet är. Snabbt som tusan. Säger inte alla äldre det? Att livet går så fort förbi. Det är väl bara att vänja sig, helt enkelt.

Inga kommentarer: