lördag 5 november 2011

Godmorgon, lördag!

Är man officiellt vuxen om man går upp klockan åtta en lördag utan någonting speciellt att göra? Det gjorde nämligen jag. Idag. Klockan åtta. Visserligen väckte min kille mig för han skulle iväg, men ändå. Jag gick upp. Istället för att bara somna om. Helt klart vuxet. En ungdom skulle bara somna om. Så jag är väl vuxen helt enkelt. Känns ganska bra ändå. Jag känner mig faktiskt ganska vuxen. Nästan gammal ibland. Och andra gånger känner jag mig superbarnslig. Mellantinget blir ju vuxen, så jag nöjer mig med det.
Och jag har faktiskt saker att göra idag. Hela eftermiddagen är full. Det är ju helgdag och jag ska såklart gå till kyrkogården och tända ljus. Men det måste bli mörkt först. Så innan det ska jag göra min fader en tjänst och vattna hans blommor, för han är på semester. Och jag ska dricka kaffe med min lillebror. Och jag ska hälsa på en söt hund. Och ikväll ska jag dricka öl och äta mat med min sambo och David. Bra lördag. På pappret i alla fall. Klockan är ju bara tjugo över åtta än så länge.

2 kommentarer:

Emma says style... sa...

Jag klev upp så tidigt också. Vet ej varför. Pojkvännen sover fortfarande. Snart är det väl dags att göra frukost.

Julia sa...

Tack :D