tisdag 8 november 2011

Chocolate chip

Cupcakes i all ära, men det är något speciellt med helt vanliga muffins också. Igår bakade jag helt vanliga muffins. Med chokladfyllning. Chocolate chip-muffins närmare bestämt.
Receptet såg ut så här:


3 ägg
2.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
Salt
50 g smör
En halv chokladkaka (jag använde blockchoklad)

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ihop ägg, strösocker och vaniljsocker. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd ner det i smeten. Smält smöret och blanda ner. Hacka chokladen i valfri storlek och blanda ner i smeten. Lägg ner smeten i muffinplåt (här kan man använda formar om man vill, men jag struntar i det). In i ugnen i runt 15 minuter. Klart!

4 kommentarer:

PEETRA sa...

Men va gött detdär såg ut då!!

- Ja visst är han söt :) Hur står det till med dig då? :) kram

Doktor Glas sa...

jag bakade kladdmuffins igår, så gött!

Choklad i all ära!

Anonym sa...

sv: tack för din kommentar :) den där muffisen såg ju god ut!! kanske ska man ställa sig och baka såhär efter middagen :P

Patty sa...

Men hur gött ser inte det där ut?!

Sv; Jo tack jag var iväg till ikea och köpte 300 värmeljus idag. plus typ 50 gamla hederliga antikljus med..