tisdag 1 november 2011

Den allra första november

Idag tog jag sovmorgon. Till nio. Det är en bra grej med att ha en sambo som jobbar natt. Jag kan säga att jag tog sovmorgon för att vara snäll mot honom, så det skulle vara tyst längre i lägenheten. Man får inte vara dum inte.
Och jag måste lära mig att inte sova med blött hår, när jag vaknar är håret alldeles knäppt. Jag får flashbacks till tonåren då jag bar nattandställning samt var för trött för att duscha på morgonen. Vilket ledde till kvällsdusch och sova med flätor. Hade jag inte flätor gjorde tandställningen märken i mitt platta hår, och med konstiga nattandställningsmärken i håret ville man ju inte gå till skolan i högstadiet. Men sova med blött hår gör mitt hår alldeles flygigt och konstigt. Så är det idag. Fluffigt och flygigt.

1 kommentar:

ronja sa...

sv: att de är :]