lördag 5 november 2011

Önska kan man

Ibland tänker jag, åh, vad lycklig jag skulle varit om jag hade nåt litet synfel och finge bära glasögon på heltid. Nu får jag bara prova. Ibland. Som idag. Då jag var hos min fader för att vattna blommor. Då får man passa på att rota lite också. Jag hittade glasögon. Och självklart vill jag veta hur jag skulle passa i dem. Glasögon har alltid varit min dröm. När jag var liten önskade jag att jag skulle få både tandställning och glasögon. Tyvärr blev det första sanning, men icke det andra...

2 kommentarer:

Ida sa...

Haha, önska sig glasögon kan jag kaaaanske förstå (du kan få mina (de används knappt ändå) + synffelet!), men att önska sig tandställning?! Haha! Verkar som att dina önskningar tog slut där... Var du inte tacksam nog kanske? ;)

Doktor Glas sa...

vad kul att du skriver det, det va min önskan också. tyvärr fick jag bara glasögon och lever nu med tre snea tänder istället. så det kan bli!