fredag 25 november 2011

En julstjärna i förmiddagsljus




Personligen är jag inte så mycket för blommor. Jag brukar döda de flesta och tycker att plast- och tygblommor helt klart är att föredra. Jag menar de är ju alltid fina. Jag fick ett par blommor när jag fyllde år och när vi flyttade in, två har redan dött och en är halvdöd men hänger kvar. Endast en, en orkidé är fortfarande fin och vid liv. Men nu när julen är på intågande ville min pojkvän gärna ha en sådan där julstjärna i fönstret. Och inte kan jag säga nej till det. Så nu står den där. Röd och grann. Hoppas det klarar sig hela december!

4 kommentarer:

Mika sa...

kan inte annat än att hålla med dig!

neli sa...

så fint med julstjärnor =)
hoppas du får en bra helg tjejen =)

Natasha sa...

Men åh, så fint!

Anonym sa...

fina! lycka till med dom, jag brukar också döda mina blommor, haha. har haft en liten citronplanta i två veckor nu och den växer faktiskt (det har aldrig tidigare hänt, jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu).

svar: jag vet, jag älskar dom! så fina