tisdag 22 november 2011

Seniortisdag

På mitt lokala Ica (eller kanske på alla Ica?) är det Seniortisdag på tisdagar. Det innebär alltså att om du är över 65 år, så får du en viss procents rabatt (minns inte hur mycket) på ditt köp. Det, i sin tur, innebär att på tisdagar är det sjukt mycket pensionärer som handlar på Ica. Speciellt på förmiddagar, för det är då de tar sig ut tydligen. I förmiddags hade jag oturen att vara tvungen att besöka Ica. Det var ett misstag. I alla fall om man (som jag) lätt blir stressad av för mycket folk, som är alldeles för långsamma. Aldrig mer att jag besöker Ica på tisdagsförmiddagar. Jag försöker även att, till största mån, undvika Ica på fredagseftermiddagar, då resten av befolkningen tydligen bestämt sig för att åka och handla exakt samtidigt. Tyvärr har de fallit sig så att jag varit tvungen (eller tvungen och tvungen, men ni fattar) att åka och handla de fyra-fem senaste fredagseftermiddagarna. Så himla otur. Det är verkligen skitjobbigt att gå och handla med 300 andra som tränger sig fram och är ute efter ungefär samma grejer.
Nu kanske ni tänker, men gå till en annan affär och handla då. Åk till Coop eller City Gross eller nåt liknande. Men nu är det ju så att jag bor i en så kallad småstad och här finns det bara ett större Ica (det är därför det är så mycket folk där). Det finns Netto också (som jag visserligen älskar att besöka), men ibland har de inte alla varor. Det är alltid en liten chansning att gå dit och det har jag oftast inte tålamod till. Jag måste nog helt enkelt bli bättre på att planera min matshopping.

Inga kommentarer: