onsdag 19 mars 2014

Onsdagslista

Vad har du på dig?
Trasiga jeans (som är trasiga av faktiska hål, inte för att jag är en tuffing) och en stickad tröja.

Hur mår du?
Toppen!




Vad önskar du just nu?
Att det ska bli helg lite, lite fortare.

Vad har du ätit idag?
Frukost bara: kaffe med mjölk och två rostade mackor med ost och hallonmarmelad.

Vad ska du göra imorrn?
Jobba!

Och på söndag?
Förhoppningsvis bara bakis för jag hade det så himla roligt i lördags. Kanske gå motionsbingo? Det brukar jag göra på söndagar.

Senaste köp?
Köpte hundbajspåsar på ÖB igår. Rosa och lila. Mogna färger.

Vad skrattade du senast åt?






Vad grät du senast åt?
Kommer inte ihåg, det var nog ett tag sen? Men antagligen nåt cheesy jag såg på nätet.

Vem sov du senast med?
Maken och hunden.

Vad läser du just nu?
Carrie av Stephen King.

Senast sedda film?
The Wolf of Wall Street. Och innan dess, The Great Gatsby. Mycket Leo nu.

Vilken svordom använder du mest?
Kuken. Sagt tyst och lugnt och mycket, mycket argt.

Vem var den senaste som ringde dig?
Pappa! Han undrade var jag var någonstans, eftersom jag sagt att jag skulle vara hemma och han stod utanför min dörr.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej. Har aldrig dejtat nån nånsin. Vad är dejta?

Senast 3 inkomna sms?
Från Danne. Alla tre.
Vad stod det i ditt senaste skickade sms?
"Nu kommer lillkobran hem" Skäms lite av att jag skriver om mig själv i tredje person i sms.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Engelska! Älskade engelska. Och jag var bra i det. Fick MVG.

Vilken är din favoritfrukt?
Jag älskar banan. Och den är en av de få frukter jag kan äta utan att det börjar klia en massa i min hals.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Veronica Maggio, sjukt ofta. Och Chloe Sevigny.



Vad är du rädd för?
Spindlar. Läskiga sjukdomar. Olyckor.

En person du tycker är snygg?
J. Law. Alla dagar.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Totalt omöjligt att välja bara en. Jag gillar Penny från The Big Bang Theory, Cristina från Grey's Anatomy, Ellie från Cougar Town, Santana från Glee, John från Sherlock. Och Leslie Knope. Alltid Leslie Knope.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Hallbergs mamma.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Jag kommer alltid ångra att jag inte läste spanska i skolan. Jag läste istället franska i massor av år och det gav mig absolut inget.

Vad för sorts människor faller du för?
Roliga, smarta, med fint leende.

Vart vill du åka just nu?
Har inte någon överdriven längtan att åka någon speciell stans, men om nån verkligen vill skicka iväg mig säger jag inte nej till en biljett till Italien.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Det är jättelångt kvar till jag fyller år, men jag skulle gärna få ett gäng nya matbordsstolar. Och en köksrenovering.




.

Inga kommentarer: