torsdag 21 februari 2013

Pluggis!

Idag i skolan fick vi tillbaka proven vi skrev i tisdags (det känns knäppt att säga "prov", jag vill kalla det tenta, men det är det ingen annan som gör, så jag rättar mig). Jag fick alla rätt. A på alla delar, vilket betyder A på hela provet. Vilket känns jäkligt gött. Jag har alltid älskat att få bra betyg och det gör jag fortfarande. Även fast det kändes bra när jag skrev det och jag visste att jag kunde det mesta så kunde jag ju aldrig vara säker på om det var ett A. Men det var det. Jag älskar känslan att att skriva bra på ett prov.

Jag har alltid varit, och kommer säkert alltid att vara, en sådan som jobbar för det högsta betyget och jag skulle bli så himla besviken om det var bara godkänt. Det kändes extra bra att få A den här gången eftersom det var det första provet på kursen. Den första gången vi fick visa läraren/lärarna vad vi kan. Och jag kan himla mycket och det känns så bra att det gick fram. Matilda kallade mig pluggis när hon såg vad jag fick, och det är ganska gött att vara pluggis ibland. Att faktiskt få visa hur mycket jag kan. The dream hade ju varit att få en guldstjärna i kanten på papperna, men jag tror inte lärarna jobbar så. Tyvärr.

Inga kommentarer: