torsdag 14 februari 2013

Krukmakeover!

Igår slängde jag ett getöga upp mot mina fönsterbrädor och lade märke till att jag bara har vita och beige omönstrade krukor till mina blommor. Så himla tråkigt. Jag har nog inte köpt någon av krukorna själv. Det är bara sådana jag fått i present eller som Daniel köpt när vi varit i akutbehov av kruka. Det vill säga ingen av dem är valda med särskilt omsorg.

Igår fick jag nog och tog fram en permanent penna och började rita lite. En kruka fick bli randig.


Den passar bra i mitt vardagsrumsfönster nu. Och randigt är alltid roligare än bara helvit.


I köket stod en beige, tråkig kruka. 



Den fick bli prickig! Prickar är alltid tjusigt och når jag blir glad av. 



Typ världens lättaste pyssel som bokstavligt talat bara tar en minut. Och nu ser mina fönsterbrädor mycket roligare och mer "jag" ut.

Inga kommentarer: