torsdag 14 februari 2013

Ett foto i timmen - onsdag

Så här såg min gårdag ut, timme för timme.

09.00 Jag vaknade och tog på mig mina nya sockor, för ibland är det så kallt på morgonen.


10.00 Min farmor ringde och jag pratade bort någon halvtimma med henne. Eller 26 minuter rättare sagt.



11.00 Vi hade tvättid och så jag gick ner i tvättstugan och slängde i två maskiner. Tvättstugan är inte hypermodern direkt. Jag tycker inte att det är så jättejobbigt att tvätta, det är helt okej, men det är himla jobbigt att inte kunna göra nåt annat på hela dagen. Att inte kunna lämna hemmet några längre stunder för att tvätten måste tas hand om.


 12.00 Jag bestämde mig för att skriva ut en massa Instagrambilder och skapa en Instagramvägg i mitt vardagsrum.


13.00 Jag höll fortfarande på med väggprojektet. Att klippa ut alla små bilder var jobbigt för en som inte är så stadig på handen.


14.00 Jag fortsatte med att klippa och klistra (spännande dag va!) och Blixten tyckte det var dags för ett tupplur. 


15.00 Min pappa och min lillebror kom över på överraskningsfika så jag gick till bageriet och köpte semlor. Och det var min andra semla på två dagar, det är bra jobbat för att vara mig. 


16.00 Vid fyra var pappa och Gustav fortfarande kvar och jag och karlarna satt och drack kaffe och pratade.

17.00 Jag var och handlade och kom hem med, bland annat, körsbärstomater. 



18.00 Klockan sex var jag och Daniel ute med Blixten. Det var mörkt och snöigt och halt. Väldigt mycket vinter.


19.00 Jag åt middag! Kycklingsallad, som jag redan börjat äta på när bilden tas. Det var gott, jag älskar att ha morot i sallad.


20.00 Klockan åtta tittade jag på Sveriges Mästerkock och sedan gjorde jag inte så mycket mer den dagen. 


Inga kommentarer: