lördag 2 februari 2013

Nytt år, ny kalender

En av de bästa grejerna med att det är nytt år (en bra bit in på det) är jag att får köpa en ny kalender och planera in det nya året.

De senaste tre, fyra åren har jag haft små, röda Moleskin-kalendrar. Jag har tyckt de var både himla fina och praktiska. Men av någon anledning blev det inte så i år. Jag ville ha en almanacka på direkten och inte beställa en online och sedan gå och vänta i ett par dagar. Jag ville ha en direkt i december nån gång, så jag kunde börja planera januari.


I år blev det en helt vanlig dagbokskalender från typ Ica. Inget speciellt alls med den. Inte särskilt fin eller tjusig, som vissa kalendrar är. Bara himla praktisk. Den är i A5-storlek och därmed lite större än de jag haft tidigare år.  Igen, himla praktiskt med stor yta och mycket att skriva på.


Jag älskar att planera och få ordning på livet. Jag vill att allt ska vara inplanerat så jag slipper onödig stress och obehagliga överraskningar. Jag tycker om att styra upp och få lite mer koll på framtiden. Och så tycker jag om att bläddra tillbaka i den och se vad jag har gjort. Och minnas. Och slå bort tankarna som säger att jag aldrig gör någonting. För om jag tittar i min kalender kan jag se att jag faktiskt har en hel del för mig.

1 kommentar:

Rebecca sa...

jag älskar nya kalendrar också, jag klarar mig inte utan dem då jag har världens sämsta minne!
Och sen är det himla roligt att fylla i födelsedagar och andra roliga datum redan i januari!