söndag 9 september 2012

Peanut Butter Brownies

Mycket saker en kan äta på den här bloggen nu, men när jag är ledig så har jag verkligen tid till att laga massa mat och baka. Så det ägnar jag mig åt.

I förrgår var jag och handlade på Netto och hittade både choklad och jordnötssmör till ett billigt pris. När jag kom hem började jag surfa efter recept och jag föll för detta som jag hittade hos Bambi. Det är blev alltså Peanut Butter Swirl Brownies (som enligt receptet även har en fudge glaze, men den skippade jag). De blev megagoda och jag äter de gärna med glass, för då blir det dubbelt så gott.


 Det var ett tag sedan jag bakade så nu fick jag äntligen tillfälle att använda mina fina, blå skålar.

 Såhär gott såg det ut när plåten var i ugnen. Givetvis slickade jag av all smet som var kvar på slickepotten.

Det blev en hel plåt, vilket ju är ganska mycket, så nu vet jag inte var jag ska göra av allt. Jag får helt enkelt bjuda hem folk på fika. Eller ta med till jobbet. Eller bara äta allt själv. Det kan bli så. 

Receptet var enkelt och finns hos Bambi.

1 kommentar:

Sandra sa...

Yummie! Sött fat också :)