söndag 30 september 2012

I fredags blev det höst på riktigt

I fredags blev det höst på riktigt för då tände jag ljuskronan i köket för första gången den här säsongen. Och det behövdes verkligen för det var kolmörkt i köket efter klockan 18. Taklampan är nämligen trasig och tydligen är det alldeles för svårt för oss att ordna för det var många månader sedan den gav upp. I vart fall. Det var mysigt i fredags. Daniel satt och skrev ned recept i sin receptbok, Blixten satt på en stol bredvid och jag lagade mat.


Blixten med suddig (som han ofta blir) då han har svårt att sitta still. Eller är det jag som är skakig på handen? 


Jag älskar min köksljuskrona. Så himla mysig! Och den ger ett sådant himla fint ljus. Mycket bättre än alla lampor i världen.


Själv hade jag på mig en silvertröja och stod på min nya trasmatta. 


Inga kommentarer: