tisdag 4 september 2012

Hej hösten!

Hej september!
Ja, nu är det faktiskt september, då är det väl ändå höst? Dock att det inte kändes särskilt höstigt igår, det var strålande sol och tjugo grader. Men det var nog den sista sommardagen. Det hoppas jag det. Nu ser jag fram emot höst och nya tider. Höst är verkligen nystart för mig. Ny termin, även fast jag inte går i skolan. Den här hösten kommer vara fylld av roligheter, bland annat ett helt gäng födelsedagar, inklusive min.
Nu vill jag ha kyla. Jag vill använda min nyköpta höstkappa. Jag vill vira in mig i halsdukar och klä fötterna i snörskor. Jag vill få rosiga kinder och gå in och värma upp dem med te framför en skräckfilm. (Skräckfilm hör verkligen hösten till i min värld). Jag vill klä mig i mörkare skogsfärger och matcha med vinrött. Jag vill laga grytor som ska stå och koka i flera timmar. Jag vill baka bullar och fylla frysen. Jag vill sitta i soffan med en filt. Och bli kall om tårna inomhus, så jag kan använda mina rävtofflor. Jag vill sova i min rutiga pyjamas. Jag vill gå och simma i badhuset regelbundet, inte i havet där det är både kallt och vågigt.

Hösten är helt klart den bästa tiden på året. Det är något magiskt över hösten. Något filmiskt.

1 kommentar:

Laura sa...

Jag längtar efter hösten också! Alltid en skön känsla att börja om på ruta ett och komma in i rutiner igen.