måndag 16 april 2012

Sånt här konstigt finns i mitt huvud hela tiden


Här kommer en konstig liknelse. Men ni får helt enkelt höra den ändå.
Ni vet Flashdance? Filmen från början av 80-talet? Inte jag heller, för jag har inte sett den. Men jag vet i vart fall att den existerar. Jag vet liksom huvudstoryn. Lite i alla fall. Tjejen jobbar väl som typ svetsare eller nåt. Och strippa. Men hon vill bli en dansare. Typ balett eller nåt. Så mycket koll har jag inte. I vart fall. Ibland på jobbet känner jag mig som henne. Inte för att jag svetsar. Men jag jobbar i industrimiljö. Och med stora, tunga grejer och det brukar alltid flyga runt gnistor. Så lite lika är det ju. Men jag brukar i alla fall tänka att nu sitter jag när på ett knä och skruvar in några superstora muttrar med en mutteriskruvarmaskin (vet inte alls vad den typen av maskin heter, men det ser typ ut som en skruvdragare). Då brukar jag tänka att snart händer det. Snart bryter jag ut i dans. Mitt här på industrigolvet. I mina fantasier är jag givetvis en fantastisk dansare (både balett och sexig strippdans). Än har det aldrig skett. Men man vet aldrig. I natt, kanske?

1 kommentar:

Lisa Frentz sa...

Om inget annat låter det som en fantastisk dagdröm. (Flashdance känns som något man borde se åtminstonde en gång i sitt liv?)