fredag 6 april 2012

Glad Påsk!


Glad påsk! Idag är det Långfredag och jag är ledig. Och har sovit fram tills nu, för jag jobbade natt igår. Förra årets Långfredag, 2011, så var det strålande sol och härligt varmt. Idag är det snöblandat regn. Men sådan är påsken. Den kan vara vilket väder som helst. Bara att gilla't. (Men jag hade ju blivit lite gladare om jag vaknat till solsken.)


För ett år sedan så åt jag traditionsenlig påsklunch hos farmor. Där får man alltid en massa mat och godis. 


Sedan tog vi vara på det vackra vädret och gick en promenad hem till Kenneth och Linda. 


Där drack vi Cuba Libres på en solig altan medan en tjock katt satt och tittade på.


Efter det for jag hem till min mamma och åt påskmiddag och sedan blev det kalas med en massa folk. En kompis från Malmö var här och hälsade på och vi gick ut och dansade i Nyköping och kvällen slutade med att han fick en böter av polisen. För vad låter jag vara osagt. Men det var roligt.

Inga kommentarer: