lördag 28 april 2012

Läppfärg


Gina Tricot har ju börjat med smink nu och jag var givetvis tvungen att prova någon produkt ur deras serie. Det blev ett läppstift för en billig penning. Billigt smink är ju kul, men bra smink är bättre. Och jag tycker ändå att det här var ganska bra. Jag förväntar mig inte så himla mycket av ett läppstift för drygt 60 kronor. Det är nummer 04 och färgen heter Sweet Kiss. Och färgen, den är alldeles underbar. Knalligt hallonrosa. Väldigt stark färg, så det är inget för blyga. Vilket jag oftast är men jag ska försöka använda det här ofta, för det är så fint.


Såhär ser färgen ut. Visst är den härligt läskande? En riktig sommarfärg, men jag tycker att den är betydligt färgstarkare än det ser ut. Dock är den väldigt "lös" och ganska kladdig i konsistensen, lite åt läppglanshållet. Det här stiftet funkar allra bäst om en applicerar med en pensel eller väldigt försiktigt.


Jag ska nog använda det ikväll när jag ska bort på middag.

2 kommentarer:

Helly sa...

Du får visa en "efterbild" sen!

Anneli sa...

läcker färg!