onsdag 25 april 2012

11 frågor gånger två


Jag blev fick den här 11-frågorsutmaningen från Vicky. Kul! Jag fullkomligt älskar att svara på frågor. Utmaningen går ut på att svara på elva frågor som den som utmanade en har ställt, sedan skriva elva nya och utmana elva nya personer. 

Här är Vickys frågor:

1.           1.  om du vore ett djur, var skulle du bygga bo?

I ett träd utanför min mormor och morfars balkong bor ett gäng skator i en himla fint bo som de byggt/håller på att bygga hela tiden. De är så fina, skatorna och jag kan sitta länge och titta på när de flyger iväg och hämtar kvistar och annat byggmaterial som de sedan kommer tillbaka med och hittar en perfekt plats för i boet. Och deras hem blir större och starkare för varje dag. Så jag skulle nog bygga bo där, i ett träd. Om jag var en fågel alltså. Vore jag en noshörning vore ju det skitdumt. Det skulle ju bli jättesvårt att komma upp till boet.

2. vilken genre skulle ditt potentiella album vara och vad skulle det heta?

Det skulle vara country (skulle inte det vara kul!) och heta nåt countryaktigt typ Long Road Home och jag skulle stå i snygga cowboystövlar på omslaget som skulle vara fotat någonstans i countryns fäste Amerika.

3. om du var tvungen, vilken av följande skulle du delta i: big brother, paradise hotel eller fear factor?

Big Brother, alla gånger. Jag tror jag skulle passa bra där. Dock skulle jag nog bli utröstad, för jag skulle inte vara så ”rolig”. Men det skulle vara skönt att få ta det lugnt och ligga i soffan och prata med en massa människor, äta mat och ibland leka en massa konstiga lekar. Fear Factor är det dummaste jag hört talas om, skulle aldrig vara med där. Jag är skiträdd för saker. Men om jag blev tvingad av nån så skulle jag nog tycka det var himla kul faktiskt.

4. vilken sport skulle du vilja vara världsmästare i?

Badminton. Det är typ enda sporten jag gillar att utöva. Fast jag gör det aldrig.

5. vem är världens snyggaste person?

Om vi ska ta en kändis (det är ju roligast, för då vet ju alla vem det är), så måste jag säga Leonardo Di Caprio runt 1997/1998. Så himla snygg! Dör lite när jag tänker på det.

6. vilket är ditt skämmigaste nick du haft på internet genom tiderna?

Skoja inte, jag har haft sjukt skämmiga nick. Vissa skäms jag fortfarande för. Lugnande medel hette jag en gång för länge sedan på ett community jag inte vill nämna. Usch, jag skäms fortfarande. Dock var det ju mest Lunarstorm en använde förr i tiden, men där kan jag faktiskt inte minnas vad jag hette.

7. vilken är den bästa efterrätten?

Nåt med choklad. Och hallon. 



8. sitta fast hela livet med skidor på fötterna eller med en hjälm på huvudet, vilket väljer du?

Hjälm, tror jag. Det är ju säkert också. Ifall jag ramlar.

9. vad tycker du är världens vackraste språk?

Jag gillar spanska, faktiskt. Dock att jag inte alls kan prata det. Annars är jag ju mycket förtjust i engelska. Så förtjust att jag studerat det flera terminer på universitet. Och det språket kan jag faktiskt prata. 


10. du ska tatuera hela din ryggtavla. vad blir motivet?

Gud, så svårt. Jag skulle nog aldrig kunna bestämma mig. Men ord kanske? Strofer från bra böcker som jag gillar. Böcker av de två John jag älskar, nämligen John Irving och John Green. 

 11. om du får välja en låt, vilken är soundtracket till ditt liv?

Den här frågan är ju omöjlig att svara på. Men jag gör det ändå. Den här låten kanske:


Den har jag gillat länge och jag blir alltid på skrikasjunga-jättehögt-humör när jag hör den. 


Sedan såg jag att jag fått 11 frågor från Angeliqa också. Så här kommer svaren på dem:

             1Hur skulle du spendera en perfekt dag?

Det har jag skrivit om förut, nämligen här
Men om jag får lägga till nåt skulle det ju kanske vara kul om det skedde på någon rolig plats utomlands, typ New York skulle ju vara trevligt.

             2. Om du bara fick äta en sorts fikabröd resten av livet, vilket skulle det bli?

Jag väljer klassikern kanelbulle. Den är ju klassisk av en orsak.

           3. Du får stjäla en hel outfit från en annan bloggare, vilken outfit tar du och vem tar du den ifrån?

Jag skulle sno Niotillfem-Sandras leopardklänning ifrån Opening Ceremony. För den är så jäkla snygg!

         4. Du får resa tillbaka i tiden till vilket årtal du vill och spendera en dag där. Vilket år reser du till? (Gärna en plats där du spenderar dagen också)

Jag åker till Vilda Västern-tiden i USA. Vet inte vilket år? Nån gång på 1800-talet. Och sedan hänger jag med både cowboys och Indianer och hoppas att de inte dödar varandra allt för mycket när jag är där.

     5. En superb trerättersmiddag står på bordet. Alla rätter är dina favoriter. Vad serveras?

Kött och bearnaisesås ingår definitivt. Och något chokladigt till efterrätt. Till förrätt vet jag inte. Sparris, kanske? Jag kände mig himla sugen på det just nu i alla fall. 



        6.  Brev skrivna för hand, på dator eller på skrivmaskin?

Helt ärligt, på dator. Så att jag kan svara, snabbt och enkelt. Nog för att det är trevligt med handskrivet och så vidare, men jag gillar datorskrivet ändå.

7    7.  Kjol, klänning eller byxor?

Så svårt val. Jag har länge varit en kjolperson. Och jag älskar fortfarande kjolar. Men jag börjar förstå det här med byxor faktiskt. Det kan vara himla snyggt. 



        8. Du känner dig plötsligt som en friluftsmänniska och vill bege dig ut i vildmarken några dagar för att ta dig fram längs en vacker led. Går du, cyklar du eller rider du?

Går! Alla gånger. Jag älskar att gå. Rida skulle ju vara roligt, men jag skulle säkerligen ramla av och allra minst bli väldigt öm i rumpan. Så jag välja gå.
  
    9. Du får umgås med vem du vill i hela världen för en dag. Vem umgås du med och vad gör ni?

Jag tillbringar en dag med Kronprinsessan Victoria och vi dricker champagne hemma i min lägenhet där ingen kan se och hon blir salongsberusad och berättar en massa hemligheter om hennes liv och hennes önskingar om framtiden. Det visar sig att hon inte alls vill vara prinsessa, hon vill bara bo i ett trevligt hus tillsammans med sin kille och lilla bebisen och ha ett vanligt jobb. Senare blir det verklighet och hon börjar öppenhjärtigt blogga om sitt nya liv. I och med hennes avhopp tappar monarkin kraft och inom något år så blir Sverige republik.

10.  Blommigt eller prickigt?

Prickigt. Även om blommigt är himla trevlig det med. 




11. Vad är det roligaste/bästa du varit med om i år hittills?

Att få ett sommarjobb var ju himla skönt eftersom att en behöver pengar för att leva. Jag vet inte om det var det roligaste direkt. Men himla bra var det. 


Och här kommer mina frågor: 
1. Hur gammal är du? Känns den åldern bra eller inte bra, varför?
2. Vilket är ditt allra bästa plagg?
3. Gillar du att bära läppstift?
4. Är du kristen och/eller medlem i Svenska Kyrkan? 
5. Om du skulle bjuda en dejt/kärlek på en trerätters middag, vad skulle du laga?
6. Berätta om den bästa/finaste/mest spännande resan du varit på. 
7. Baddräkt eller bikini nu i sommar?
8. Vad tycker du om dialekter? 
9. Vad är dina sommarplaner?
10. Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv och varför?
11. Om du fick träffa valfri person (död eller levande) vem skulle det vara och vad skulle ni prata om? 

Jag skickar de vidare till:


5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh puss! Ska genast svara på frågorna.

Anonym sa...

Det var jag (Hanna (benjaminochjag)) som kommenterade föregående kommentar men jag kunde inte skriva in mitt namn osv hehe. Barasåattduvet!

Vicky sa...

hurra! bra svar. gillas.

Emma Hå sa...

Hihi nu har jag svarat på dina frågor :D

//Emma Hå

Angeliqa sa...

Vad roligt att läsa dina svar :)