tisdag 17 april 2012

Lite tankar om mensskydd

Jag har tänkt lite på det här med Tampons For Free, som jag började prenumerera på för ett tag sedan. Jag har fått två paket, så det borde väl vara runt två månader sedan jag började. Jag gillar det. Himla mycket! Allt jag behöver göra är att tycka till om reklamen på askarna. Varje månad. Inte så himla jobbigt. Och då får jag en ask tamponger. Varje månad. Själva tanken på att aldrig behöva köpa tamponger nånsin igen känns himla bra. Jag började prenumerera på Tampons For Free för att mina bästa tamponger, Euroshoppers, slutade säljas på Ica. De var så himla bra och billiga och när de slutade finnas så blev jag lite deppig. Ville prova nåt nytt. Och nu är jag faktiskt ganska nöjd. Billigt är det ju. Gratis. Och gratis är ju gott. Det enda som är lite dåligt med Tampons For Free är att det är lite få tamponger i asken. De räcker inte en hel mensomgång för mig. Och jag har inte överdrivet mycket mens. Har en mycket så räcker inte alls de tamponger en får i asken. Men egentligen gör det ju inget alls. För gratis är ju alltid bra. Och de räcker ju de första dagarna. Så egentligen finns det inget alls negativt med Tampons For Free.

Men det jag verkligen vill prova är menskopp. Men jag känner mig inte mogen än. Det kommer. Någon gång måste jag prova. Det låter ju som en så himla bra grej!

5 kommentarer:

Vicky sa...

det här är ju hur bra som helst! ska bokmärka tills jag är tillbaka i sverige igen.

spiderchick sa...

kan också tänka mig testa en menskopp när sånt behövs igen... Många som lovordar.

lovisa/polichinelle sa...

Menskopp är smartaste nånsin! Lite trixigt i början, men det är värt att anstränga sig för:
1) miljövänligt
2) smidigt - slippa byta på en hel dag!
3) ekonomiskt

Testa! Koppen har faktiskt fått mig att överge tampons for free, och det ska det mycket till.

Lisa sa...

måste också testa menskopp nån gång!

Louise sa...

Så snart jag flyttar hem till Sverige tänker jag införskaffa i menskopp - verkar ju vara världens bästa påhitt. Har känt som du innan, att jag inte riktigt är mogen för det, men nu så!