torsdag 17 mars 2011

räkpasta




när jag skulle äta lunch idag hade jag ingen aning om vad jag ville äta. så jag gjorde som jag brukar, och tittade i frysen. där hittade jag frysa räkor och tänkte att det är nog himla gott tillsammans med pasta. sagt och gjort, räkpasta blev det.
jag fräste en vitlöksklyfta i massa olivolja,
hällde på krossade tomater
och kryddade med salt, socker och basilika.
sedan hade jag i massa sambal oelek och räkorna.
när det puttrade så kokade jag pasta och vände sedan ner det i stekpannan.
på med massa parmesan och sedan åt jag och det var så himla, himla gott.
jag älskar att vara påhittiga vad gäller mat och laga en rätt från saker jag har hemma. det blir ofta lyckat och dögott.

4 kommentarer:

Monkan sa...

Det där känner jag igen; att kolla vad som finns hemma och svänga ihop nåt. Ser väldigt gott ut! :-)

Sanna sa...

detdär ser riktigt mumsigt ut!
mysig blogg du har!

ERIKA sa...

MUMS!!

lovisa/polichinelle sa...

påhittighet när det kommer till mat är det bästa! man liksom lär sig samtidigt som man utvecklas, och på så sätt skaffar man sig baskunskaper om vilka saker som passar ihop. ser smarrigt ut också!

svar: åh, ja precis. ordet oskuld blir ju så fel fokus känns det som.