söndag 6 mars 2011

day 01- the best movie you saw during the last year

inception såg jag förra året. den tyckte jag var himla bra. och himla flummig. jag såg den två gånger på bio till och med. en gång var hos david i edinburgh och jag sov visserligen genom halva filmen, men det var för att jag hade varit uppe sent och flugit och var trött. och så hade jag ju redan sett den innan. jag visste vad som skulle hända så att säga.
senaste harry potter-filmen, harry potter and the deathly hallows - part one, såg jag också förra året. den var ju asabra. sådär alldeles fantastiskt boklik och underbar. nu längtar jag som tusan efter den nästa och därmed sista delen. den kommer ju antagligen vara precis hur bra som helst.
easy a såg jag också. den har jag sett säkert fem gånger. senaste gången igår. det är en så klockren high school-film. emma stone är min nya favorit.
men jag måste nog ändå säga att the social network var nog kanske förra årets bästa film.

1 kommentar:

Angeliqa sa...

Jag har avskytt alla tidigare Harry Potter filmer eftersom de varit så olika böckerna. Men jag måste nog säga att Deathly hallows part one var den bästa filmen jag såg förra året.