tisdag 22 mars 2011

day 17 - a movie that disappointed you the most

oftast när jag blir besviken av filmer är det för att jag hade alldeles för höga förväntningar på den innan jag såg det. när alla hade sagt att den skulle vara så fantastiskt himla döbra, och så var den inte det liksom. så var det när jag skulle se the village för första gången. flera kompisar hade sagt att den skulle vara så himla bra och spännande och att den skulle blow my mind. det kan jag ju påstå att den inte gjorde direkt. det är en helt okej film, men inte så himla bra. och så himla wow är inte slutet. man kan lugnt säga att jag blev besviken.
samma sak gällde när jag skulle se shutter island. alla ba den är så himla grym, så läskig och slutet gör att man faller ur soffan typ. det kan jag meddela att det skedde icke. jag höll mig utan problem kvar i soffan.
egentligen ska man aldrig hylla en film och säga att den är den bästa filmen som gjort (fast det struntar jag i såklart). det gör det himla svårt att leva upp till förväntningarna.

1 kommentar:

JOHANNA sa...

sv: TACK! kul att du tittar in då och då :)