söndag 20 mars 2011

day 15 - a character who you can relate to the most

det här frågan tycker jag var lite tråkig, så jag väljer att modifiera den lite. jag tänkte berätta vilka karaktärer jag önskar att jag var mer som. de karaktärerna som är så knäppa, roliga, spännande och härliga att jag skulle vilja vara dom ibland. ha deras liv en liten stund.
ibland önskar jag att jag var en blandning mellan augusten och natalie från running with scissors. deras liv är så himla konstigt och faktiskt ganska sorgligt. men de hanterar allt med så himla mycket humor. det önskar jag att jag kunde göra mera och oftare. bara skratta och tänka hur knäppt det är när saker jag inte vill ska hända sker. vilket ju ändå är ganska ofta.
även margot från the royal tenenbaums är ju ganska fantastiskt, tänk om jag kunde vara mer som henne? hon är ju alldeles lagom knäpp.

ps. min kompis johan beskrev mig en gång som en blandning av två karaktärer ur harry potter; luna lovegood och madame maxime. det tycker jag passar ganska bra.

Inga kommentarer: