onsdag 24 april 2013

Tv-cirkeln: Girls!

Jag tyckte att förra säsongen av Tv-cirkeln var bra. Spännande. Jag gillade konceptet och jag gillade (gillar, såklart!) Game of Thrones, så det var vinn/vinn liksom. Men ibland tyckte jag att de svävade ut lite för mycket och vissa var så fantastiskt nördiga, och andra inte nördiga alls, så det blev ganska svajiga konversationer.


Den här säsongen däremot. Tv-cirkeln: Girls. Herre min påve. Så jädrans bra det har varit. Jag har längtat efter varje avsnitt, och sedan alltid tyckt att de var för korta. Bara 15 minuter, det är ju ingenting. Tv-cirkeln: Girls består av dig och mig som tittar och, allra främst, Johanna Koljonen, Nour El Refai och Linnea Wikblad. De har tittat på första säsongen av Girls och diskuterat och analyserat efter varje avsnitt.


Jag skulle kunna lyssna på Johanna, Nour och Linnea prata om Girls ungefär hur länge som helst. Det är kanske för att jag älskar att prata om Girls lika mycket. Serier förtjänar att diskuteras efteråt.
Nu vill jag ha tv-cirklar till alla mina bästa program. Alltså till alla serier jag tittar på för jag älskar dem alla.

Det störigaste med Tv-cirkeln är ju att de ligger så långt efter. De tittar på säsong ett, som precis sänts i Svt och jag har redan sett säsong två. Jag förstår ju givetvis varför det är så, men ändå. Irriterande.

Har du av någon anledning inte sett Tv-cirkeln: Girls, se till att göra det nu för tusan, medan de fortfarande ligger ute på SvtPlay.

Inga kommentarer: