söndag 28 april 2013

En snabb femtimmarstågresa och så är jag hemma

Nu är jag äntligen hemma efter vår fantabulösa Malmöresa. Det var varit en sån var långhelg, eller minisemster om en vill, att jag nu nästan längtar efter vardag och jobb och skola och tidiga morgnar och nyttig mat. Det kan bli så när en ätit för mycket ute och druckit många öl. Har jag hört.

Vi har bott bra (uppgraderade till svit pga nygifta, en tackar!), ätit bra, druckit gott och haft det allmänt kalas. Första natten åt vi hämtpizza och drack öl och spelade charader (min idé pga älskar charader) hemma hos Sverker och Stina. Vi sov där i deras lilla etta. Jag och Stina sov på loftet och grabbarna i soffa respektive hängmatta. Resten av helgen bodde vi på hotell och fick därmed hotellfrukost varje morgon. Hotellfrukost är något av mitt bästa.

Vi har hunnit med och gått på stan, köpt blus på Monki, suttit på soliga uteserveringar, ätit lunch med Malmöboende vänner, ätit middag på Lilla Torg, druckit kaffe på Lilla Kafferosteriet, torghandlat på Möllan och bara promenerat runt, runt och njutit av Malmö. Och liksom tyckt att det är lite, lite bättre nu när vi inte bor där längre. Då tog en staden för given. Jag uppskattar den liksom mer nu.

Det var ganska underbart nu när vi kom hem också. Att få träffa Blixten igen. Det var första gången vi har varit borta från honom så länge. Ända sedan i torsdags. Det var så himla härligt när han kom inspringande genom dörren och inte riktigt visste vad han skulle göra i glädje över att se oss. Jag är så glad att vi får ha en sådan fin liten lirare i våra liv.

Inga kommentarer: