fredag 5 april 2013

Bananas!

Igår gjorde jag banankakan igen. Alltså världens godaste. Alltså receptet jag stal från Bambi.
Den här banantårtan är så fantastiskt god och igår efter skolan hade jag en massa ork och baklust att jag cyklade ner till stan, inhandlade ingredienser och slängde ihop banankakan.


Den blev lika lyckad den här gången jag gjorde den. Eftersom jag tycker allt blir bättre med strössel så strösslade jag över lite djungelströssel jag hade hemma i skåpet. Jag tyckte att djungel och banan, det passar ju bra ihop. Och det gjorde det.


Igår åt jag två bitar och idag åt jag tre och det känner säkert bli någon bit imorgon också.
Det blir två stora kakor av det här receptet så en halv kaka tog jag hem mig hem till mamma förut idag, som vi fikade upp där hemma. Den här banantårtan är liksom så saftig och god och alldeles, alldeles underbar.


Inga kommentarer: