torsdag 25 april 2013

En utmärkt dag för hemgjord pizza

Igår var det onsdag och det är en utmärkt dag att göra hemgjord pizza tyckte jag, Daniel och min lillebror Gustav.


Vi tog cyklar och hundar och pizzaingredienser och gick hem till pappa. Han kan ju förtjäna pizza också.
Blixten blev lite trött av promenaden.



Medan Daniel och pappa gjorde pizza så gick jag och Gustav ut med Blixten och Wille. Vi gick skogsvägen, även fast det var himla blött. Så där att det läckte lite skogsvatten in i mina skor. Det är kanske det sämsta med våren.


Någon hade byggt (och övergivit) en trädkoja.



Det var inte så mycket stig, utan mest bara lera. Hundarna brydde sig inte det minsta. Det var mest bara vi tvåbenta som gnällde lite. Men vad gör en inte för hundarna?




Vattnet var vackert, men inte så badvänligt. Ett år (för länge sedan) badade jag på exakt den här platsen i april med min barndomskompis Karin. Jag tror inte jag kommer upprepa den bravaden i år.


När vi kom in var pizzan strax klar! Gott. Mycket ost ska det vara på pizza. Vi körde på två olika sorter för bästa ostighet. 


Och öl till! Så himla gott och så himla perfekt på en lillördag sådär.


Inga kommentarer: