måndag 28 april 2014

Gråtfest

Jag kan vara en ganska blödig människa. Jag gråter till cancergalor och till Grey's Anatomy och till gifar med sörjande hundar. Sån har jag alltid varit. Och det blir ju inte bättre när jag har mens, om en säger så.

Här är fyra videos jag gråtit till idag:

Amerikanska politikern Wendy Davis som filibustrar för att fördröja och stoppa en omröstning som skulle försämra abortsätten om det blev ja. Så ballt! Och allt stöd bland publiken. Så himla fantastiskt. Hon pratade i en hel dag, över tio timmar.



YouTubearen Jessica Vigansky berättar för sin pappa att hon är med barn, och han alltså ska bli morfar. Dör på hans gulliga reaktion.




TFIOS!!!




Och till sist en alzheimerssjuk man som har tappat talet, men pratar finfin med dotterns hund:




Sånt här kan jag sitta en hel kväll att gråta till. Ibland kan jag till och med aktivt leta upp sorgliga/fina/vackra videos och historier och bara grååååta.

Inga kommentarer: