torsdag 3 april 2014

Basilisk? Nej, det är nåt annat. Typ en ödla.



Häromdagen planterade jag en sån där köpekryddbasilika i en kruka med planer på att ställa ut dem när det blir varmare. Det blev himla bra, även om den enda krukan jag hittade i förrådet var alldeles smutsig, av typ nån form av fettfläck (?) som inte gick bort med vatten och diskmedel?

Jag ser verkligen framför mig hur jag kommer gå och plocka örter ute i trädgården och laga en massa mat på't. Jag undrar hur troliga mina fantasier är? Jag är ju inte värsta husmodern, direkt. Det blir nog mer Daniel som kommer gå och påta i trädgården.

Förövrigt, som synes på första bilden, är Blixten mycket förtjust i att ligga i rabatten. Gräset duger inte, stenplattor duger inte, altanen duger inte, han vill ligga på jord. Normal hund.

Inga kommentarer: