söndag 6 april 2014

164 centilong

 

Häromkvällen när jag var ute med Blixten fick jag ett litet minibryt och blev förbannad på jackan jag bar. Riktigt arg blev jag. Det var min tjocka, svarta vinterjacka och det är varm, så varm. Jag blev tokig på det faktum att jag bar samma jacka som i november. Som jag burit SEN november. Och det är fucking april nu! Jag kände mig bara tvungen att byta. Men jag har ingen bra apriljacka. Så jag gick helt sonika hem till min pappa, raidade hans klädkammare och hittade den här beiga godbiten jag bär på bilderna.

Det är alltså en jacka som jag använde senast i mellanstadiet. MELLANSTADIET, people! Helt stört ju. Det är storlek 164 cl på den. Centilong! Jag dör. Tack och lov för att alla kläder jag bar på 90-talet var oversize. Nu älskar jag den igen och den är min bästa, nya vårjacka.



Jackan kommer från H&M, förövrigt. Eller Hennes & Mauritz. Det var innan de gått över till att kalla sig H&M. Den som spar, hen har, så att säga. 

2 kommentarer:

Josefine sa...

Ah, sjysst! Blev lite nostalgisk nu när jag även mindes Impuls (eller om det var Impulse).

Kajsa sa...

Josefine: Åh, Impuls! Jag kommer ihåg att jag hade en stickad polotröja därifrån som jag tyckte var så sjukt snygg! Vilka minnen! :)