tisdag 6 augusti 2013

Öland - tredje dagen

Den tredje dagen på Öland, det vill säga förra lördagen, började med strålande sol och lunch på hamnkrogen i Stora Rör. Det var stekande hett och fantastiskt gott med öl. Jag åt en hamburgare som jag fick vänta på hur länge som helst, men det var värt det. Så himla gott!



Vi åkte och handlade och utförde en massa bestyr, för den kvällen var det min, Daniels och Davids tur att stå för maten. Fördrinken på kvällen blev en bärig vinbål. 


Familjen Johansson var glada. Klart en är det en solig Ölandseftermiddag med en fördrink i handen.

 

Emelie och Pontus styrde upp med femkamp. Vi delade in oss i två lag och gick givetvis in stenhårt för det. Första grenen fick en sätta på sig nån form av ank-mask och försöka hitta rätt brickor på marken. Det var supersvårt pga en såg knappt nåt alls.


Här krockade jag med David. Vilket var läskigt pga JAG SÅG JU INGET!




Ord kan inte beskriva hur roligt detta var i stunden och hur vi liksom inte hann skratta åt hur sjuka alla såg ut för vi var så inne i tävlingen.




En annan gren var att fånga bollar med huvudet. Det visade sig att jag var mycket bra på detta.




Den allra värsta grenen var att gå med en pinne mellan benen en viss sträcka. Jag höll på att dö av totalt utmattning.


Mitt lag vann (yes!!) och sedan var det dags för grillning. 


Vi körde på ju mer desto bättre.


Efter maten slocknade Blixten och vi andra gick in och spelade kort, vilket jag är alldeles usel på. 


Inga kommentarer: