tisdag 13 augusti 2013

Jag längtar efter hösten

Det är ingen hemlighet att jag är väldigt förtjust i hösten (bästa årstiden y'all!) så nu när den börjar närma sig sakteligen blir jag på himla bra humör. Vissa gnäller om att en inte får säga att det är höst snart för det är fortfarande bara mitten av augusti, men då har de inte varit ute och känt de kyliga vindarna. När det var högsommar var det hett ute. Varje morgon smälte jag bort i solen. Nu är det en krispighet i luften som känns mycket bra. Jag jobbade kväll häromdagen och då blev det himla tydligt att det både blir mörkare och kyligare ute. Och igår regnade det och jag njöt av att dra på mig regnjackan.

Hösten är verkligen mig årstid. Jag är mycket snyggare under vinterhalvåret. Kylan passar mig mycket bättre än värmen. Jag längtar efter att dra på mig strumpbyxor och jeans igen (inte samtidigt dock). Sjalar, halsdukar och en jacka. Jag har saknat snygga höstskor och att dricka varmt te. Jag har saknat att mörkret på kvällen, under de ljusa nätterna och kvällarna på sommaren är det stört omöjligt att se True Blood, jag ser liksom inte vad som sker på skärmen. Nej, jag längtar efter hösten.

Inga kommentarer: