måndag 12 augusti 2013

Efter Öland... en liten tripp till Malmö!

Efter vi varit på Öland i en fem dagar så hoppade vi på Öresundståget mot Malmö. Vi kom fram mitt på dagen och gick direkt ut till Västra Hamnen och Sverker.


Han bar Oxelösundströja!! Och han hade skrivit ett välkomstmeddelande! Aldrig har vi känt oss så välkomna. 


Det regnade och var soligt om vartannat, men vad gjorde det? Vi drack vindrinkar och tittade på alla Bring it On-filmerna. 



Jag sov i hängmatta och jag köpte en ny kjol. Det var så himla skönt att vara i Malmö och bara vara. Bo hemma hos Sverker och inte göra något speciellt, bara hänga. 


Sverkers lägenhet ligger bokstavligen 30 sekunder från havet så vi badade en hel del. Tio gånger så mycket som vi gjorde på Öland. Det var varmt i vattnet och jag blev avis på Sverker som kan ta morgondopp varje dag. 


Vi tog ju kvällsdopp också. Men det var nästan lite läskigt för vattnet var så himla svart och jag är rädd för allt som lever i havet speciellt valar, hajar, delfiner, rockor, gäddor, fiskar i allmänhet, bläckfiskar i synnerhet och liknande. Och när vattnet är mörkt kan jag ju inte se om de närmar sig.  


Överlag var det en sjukt bra semester!!

Inga kommentarer: