söndag 27 februari 2011

day 19 – favorite book turned into a movie

  • girl, interrupted
  • the hotel new hampshire
  • the world according to garp
  • a widow for one year (the door in the floor)
  • ett annat sätt att vara ung (hannah med h)

alla de här böckerna och filmerna älskar jag. det finns många fler fantastiska böcker som blivit bra filmer, men de här är några som jag verkligen blev så himla, himla glad när jag fick reda på att de fanns som/skulle bli filmer.
förövrigt har jag tappat bort min ett annat sätt att vara ung. jag har ingen aning om var den är och det känns jättetrist. det var jättelänge sen jag läste den, och så kom jag på den för någon dag sen, gick till bokhyllan och letade igenom den och boken är borta. försvunnen. så trist. för jag kom på att den ju utspelar sig i malmö. och jag bor ju här nu. när jag läste den här boken för första gången hade jag aldrig varit i malmö. men det har jag ju nu. då skulle det ju vara himla fint att läsa den igen. och så är boken borta. så typiskt. den är förövrigt skriven av per nilsson och han är ganska fantastisk.

2 kommentarer:

Gabriella sa...

SV: Tack så mycket, vad roligt å höra! Gillar din blommiga kjol i några inlägg nedan=)

Emblem sa...

Sv: Tack Ja jag älskar väskan :D Finns på H&M