tisdag 22 februari 2011

10 år senare


jag älskar att återanvända gamla grejer. och då speciellt mina egna gamla grejer. fynd från min egen garderob så att säga. jeanskjolen som jag har på mig idag, använde jag när jag gick i åttan också, det vill säga för 10 år sen. och då var den inte ens ny, den är gjord av ett par gamla jeans. vems jeans vet jag inte riktigt, inte mitt gamla par, men min kusins kanske. jag kommer ihåg kvällen då kjolen tillverkades. det var min pappas idé och det var han som sydde den. så himla kul grej. nu, idag, är kjolen inte direkt lite "modern" som den var då. men ändå himla skön, och en jeanskjol är väl egentligen aldrig omodern. det är en klassiker liksom. dock var det ganska längesen jag använde den här kjolen, då jag tycker den har en ganska konstig längd (precis under knäna). för 10 år sedan älskade jag den längden på kjolar, jag ägde flera stycken. så jag väntar. det brukare ju gå i cykler sånt här. snart börjar jag väl gilla den här längden igen...

3 kommentarer:

Emma sa...

Svar: Ja, det ska bli så skönt!

elin-alice sa...

ja, det är verkligen roligt att hitta saker i sin egen garderob. jag har börjat sortera lite bland mina kläder och häromdagen hittade jag en av mina favoritblusar som jag inte använt på säkert ett år. vilket fynd liksom!

beabea sa...

så himla kul att hitta gamla saker man nästan glömt bort. pirr i magen typ.