torsdag 23 december 2010

dag 17 – mitt favoritminne


(nämen, här är jag på en båt)

vadå favoritminne egentligen? jag har massor av fina minnen, men det är ju himla svårt att säga vilket som är favoriten. men jag kan berätta om ett av alla minnen i alla fall. ett av mina bästa minnen är när jag tog studenten.
studenten var så himla fantastisk. jag hade så himla roligt. dock var vädret inte alls med oss. det var regnblandat regn. det vill säga det regnade lite och sen regnade det massor. men inte behöver man fint väder, för att ha en fin dag.
min klass började dagen med champagne-frukost på gamla oxelösund, vi åkte båt till nyköping, vi åkte med i en regndräkt kortege och sen åkte vi på hemvisiter hela natten. så fantastiskt roligt! det går ju inte att beskriva hur härlig dagen var. det skulle ta alldeles för mycket plats.
men dagen var så underbar, och läskig samtidigt. aldrig mer gymnasiet. aldrig mer klassen. aldrig mer dom där personerna. nytt, nytt, nytt.
några dagar efter studenten drog jag till hultsfredsfestivalen för första gången. där förstod jag, herregud så fantastiskt livet kan vara.

(och ja, 2005 var det alltså. då tog jag studenten. så gammal är jag)

Inga kommentarer: