fredag 17 december 2010

dag 11 – mina syskon

jag har fyra syskon. men jag har bara samma föräldrar som av en dem. när jag berättar det, är det alltid någon som säger; jaha, men då är de andra ju inte dina riktiga syskon?
jag blir alltid så himla trött på det. vad är ett riktigt syskon då? ska det vara ett biologiskt syskon? någon som man, så att säga, delar blod med? men ingen säger ju till någon (hoppas jag!) som har adopterade syskon, att de inte är riktiga.
alla mina syskon är riktiga. jag är uppvuxen med dem allihopa. så det så.
i alla fall. de är fina hela bunten. matilda är yngst och är 19 år. gustav och jesper är 21. rasmus är 23. och jag är 24. det är fem år mellan yngsta och äldsta. nästa år fyller matilda 20 år och då är det ingen av oss som är tonåring längre. knäppt. alla bara växer upp.
nästa vecka ska jag åka hem över jul, och kommer att träffa dem. det ska bli himla kul.