måndag 2 juni 2014

Sista helgen i maj

Det har ju varit sån här långhelg de senaste dagarna. Inte för att jag har varit ledig hela tiden, men andra har ju det. I torsdags var det Kristi Himmelsfärdsdag och då passade jag och Daniel på att åka till Parken Zoo i Eskilstuna ihop med hans familj.


Tanken var väl lite att det var mest för Alice skull, men jag tror vi vuxna hade minst lika roligt. (Kanske mer?)


Jag älskar djur och att titta på dem, men ibland känns det så himla sorgligt att de ska sitta där i burar och bakom glas. Vissa ser så himla ledsna och livlösa ut. Och det känns ju som att alla skulle trivas så mycket bättre i det fria.


Surikaterna är typ mina favoriter. De är så himla goa och jag skulle gärna sno med mig ett gäng hem.


Kolla sötansiktet!



Alice blev exalterad över getter och får som åt. Inte så exotiskt, men ändå.



Efter djurparken ville Alice bara gunga och de vuxna ställde ju upp, såklart. Här kör jag kombinationen gunga/skräm ungen. Skrämmande T-Rex funkar alltid. Ser ni T-Rex-händerna? Ser ni?!



Igår avslutade vi helgen med grillning hos mina svärföräldrar. Alice var huvudpersonen, som hon alltid är.


Hon vill ju bara att Blixten ska gilla henne lika mycket som hon gillar honom.


"Bliiiiissen..."


Och så åt vi ju mat, såklart. Jag älskar grillad mat. Allt blir bättre om det är grillat. Det var helt galet soligt och varmt, och det kändes verkligen som sommar. Äntligen!




Blixten fick sitta under bordet när vi åt, men när Stefan ätit klart fick han komma upp i knät. Då blev han nöjd. Han vill ju vara med i konversationen och se alla och ha koll över allt. Det kan en ju inte under bordet, precis.


Det var lite av min helg. Den sista helgen i maj. Jag har solat också. Legat och läst på baksidan. Och gått långpromenad med mamma. Och klippt gräset. Perfekta sista-helgen-i-maj sysslor.

Inga kommentarer: