onsdag 25 juni 2014

Dagen efter dagen efter midsommarafton

I söndags, alltså dagen efter midsommardagen, var jag trött på att vara inne och det var Daniel och Björn med. Och Blixten, såklart! Vi tog oss ut i skogen på Femöre. Aka bästa stället i Oxelösund. Jag älskar Femöre. Det är så dödsfint därute.



Femöre är skog och hav i bästa kombinationen. Vi höll oss dock till hala stigar och undvek havet den här gången. Jag tycker det är synd att jag har blivit lite av en badkruka med åren. Hade jag varit yngre hade jag banne mig hoppat i för det är ju liksom slutet på juni! Men nu är jag gammal och bekväm, så jag var en landkrabba.




Blixten var den enda som badade. Han älskar att bada, det är hans bästa grej. Speciellt om han får äran att hämta pinnar. Då känner han sig som kung.





Vi stannade högt uppe på ett berg för att dricka kaffe och då öppnade sig himmelen och jag och Björn var glada över att vi är vuxna och noggranna och tog med oss regnjackor. Daniel är ung och tuff fortfarande, så han fick stå under en gran. Jag är ganska förtjust i oväder och regntunga himlar, så jag tycker det var ganska trevligt, ändå. Med termoskaffe i plastmugg och regnet som smattrade.



Innan vi visste ordet av var det soligt igen och vi gick skogsvägen tillbaka. Björn gick på stockar och såg en huggorm som solade sig. Jag besparar er bilder på ormen, men den var faktiskt ganska stor. Säkert livsfarlig.



 Efter promenaden och regnet och ormen for vi hem till mig och Daniel och lajvade höstkväll och lagade gryta med dovhjort och såg på första Deathly Hallows-filmen. Typiskt bra grejer att göra en junikväll.

Inga kommentarer: