måndag 17 februari 2014

On Wednesdays we wear pink!

Jag vet inte riktigt vad jag vill göra med mitt hår. Jag är mitt i lite av en mellanperiod. Det är dags att bestämma om jag vill ha långt eller kort, pannlugg eller inte. Men jag tror att jag vill att det ska växa sig lite längre i alla fall.

Men mina fingrar kliar ju såklart. Efter förändring. Jag blir så lätt trött på mitt hår. Speciellt när det bara hänger och slänger. Så i fredags kväll slängde jag i lite rosa toning i topparna. Rosa hår kan ju aldrig vara fel.


Jag vågade inte ta i hela håret, för även om det heter toning så finns risken att det fastnar rejält och jag vill inte bli av med det blonda helt. Det är min naturliga färg och jag har kämpat länge att få tillbaka den, efter att jag färgade det rött häromåret. Men topparna är ju bara att klippa bort om jag skulle tröttna. Men just nu tycker jag att det är superfint med rosa toppar. Jag önskar att det var starkare. Men det är ju det negativa med att det bara är toning. Färgen är så himla svag. Men ändå tjusigt. Det känns som My Little Pony-hår längst ned i topparna.


Det är precis lagom förändring för mig. Nu får jag så att säga ett litet andrum tills jag börjar tröttna igen. Jag är ungefär sämst i världen på att ha håret på utväxt.


3 kommentarer:

Anonym sa...

tjusigt! Drömmer också om pastelligt hår men det blir ju så mycket finare i blont hår än i mörkt som mitt. Annars har jag inte heller nån koll på vad jag vill göra med mitt hår, vill bara att det ska se ut som Zooey Deschanels men att jag inte behöver fixa det. Det går nog va? ;)

KMstyle sa...

var köper du den färgen? :)

Kajsa sa...

KMstyle: Det är en toning från L'Oreal i färgen Soft Rose!