lördag 8 februari 2014

En promenad till stranden på vintern

I lördags, alltså för en vecka sen, när Joakim, Stina och David var här, tog vi en promenad vid lunchtid. Alla var bakis från kvällen innan, så promenaden var på icke sätt frivillig, den var mitt påhitt och totalt obligatorisk. Flertalet gnällde först, men det är ju så himla gött att komma ut lite. Speciellt på vintern när allt är så tjusigt.


Vi promenerade till Jogersö. Som tur är har ju vi flyttat så vi bor ganska nära. Det blev snöbollskrig exakt hela vägen fram. Vet inte vem som tyckte det var roligast - människorna eller hunden? Så här i efterhan vet jag ju att det där var kanske den allra sista snön, så det var ju tur att den togs tillvara på.



Det var ganska fin men alldeles jämngrått ute. Det var inte trångt på promenadstråken om vi säger så.


En gubbe med en schäfer mötte vi. Och sommarens övergivna gungställning.



Blixten och Stina var snötokiga. Blixten älskar snö och var himla glad att det var någon annan som var lika exalterad den. Och villig att leka pga träffar inte Blixten så ofta. Win för mig, för jag slapp bli blöt i smältsnön. Nä, det är ju inte sant, jag gick såklart ut till dom ändå. Det går liksom inte att motstå glad-Blixten.



Männen gick på rad på den smala stigen. De ville minimera risken att bli dyngsur om fötterna.



Jag var redan genomblöt så jag gick ut i snön och fram till vattenbrynen för att titta på allt vinterfint. David resonerade som mig och trotsade snön.




Snöbollarna fortsatte kastas. Med risk för att låta tråkig så har jag aldrig varit särskilt förtjust i snöbollskrig. Men alla andra tyckte att det var svinkul, så de höll på. Och lämnade tack och lov mig utanför.



När vi kom hem åt vi våfflor och drack kaffe. På kvällen lagade vi tacos (bästa maten!) och drack öl och tittade på Ancient Aliens. Typ fem avsnitt. Med tanke på att avsnitten är typ en och en halv timme i första säsongen så tog det sin lilla tid. På söndagen åt vi långsam frukost och fortsatte serietittandet med många avsnitt till (sjukt bra och fullkomligt galet program!) och sedan var det dags för alla att åka hem. Mycket tråkigt att roliga saker måste ta slut. En helg går så himla fort. Men det var en fantastiskt bra helg!!

Inga kommentarer: