söndag 11 september 2011

Idag för tio år sedan

För tio år sedan var jag 14, snart 15. Jag gick i högstadiet och det var en tisdag. Jag slutade ganska tidigt på eftermiddagen och efter skolan cyklade jag hem och tittade på Oprah. Jag kollade ofta på Oprah. Men det här var ju inte vilken tisdag som helst. Mitt i programmet rullade en sådan där textremsa i övre delen av skärmen som berättade att det skulle bli en extrainsatt nyhetssändning snarast. Det hade nämligen skett något i New York. Jag ringde direkt till min kompis Camilla och sade till henne att sätta på TV:n, för något viktigt hade skett. Något stort. Även om man från början inte alls visste vad som hade hänt. Sedan satt jag framför nyhetssändningarna hela eftermiddagen och kvällen. Jag gjorde bara ett avbrott, jag åkte till affären och handlade tillsammans med min pappa. Vi lyssnade på Chers Walking in Memphis i bilen. Och jag minns den dagen för 10 år sedan så väl. Kanske för att min pappa sade, när vi satt där i bilen på väg till mataffären, att detta, det kommer du att minnas hela livet. 10 år går fort.

1 kommentar:

Sara sa...

Tack så jätte mkt, är kanon nöjd med skorna. roligt att ha en sådan färg som man inte sett någon annan ha :)