onsdag 7 september 2011

Den senaste tiden (ur min mobilkamera)

Den senaste tiden har jag hunnit med ganska mycket. Jag har bland annat flyttat. Första nätterna jag och min kille sov i nya lägenheten hade vi inga möbler alls, bara ett set med balkongmöbler som kvinnan vi köpte lägenheten av lämnat.
Men vi bjöd över vänner ändå. Vi fick sitta på golvet i köket, för köket var det enda stället som vi hade en lampa på.

Kaffebryggaren var kvar i Malmö, så jag fick gå och köpa konditori-kaffe. Eftersom vi inte haft internet, så har det blivit många promenader hem till min pappa för att låna hans. När man ska gå hem till min pappa kan man gå på en bro över motorvägen.
Nära där jag bor nu hänger ett par skor över någon form av kabel mellan två hus. Det är något väldigt filmiskt över det.
Förra veckan var min kille i skogen och plockade svamp, medan jag var hemma och packade ur flyttkartonger.
I inflyttningspresent fick vi bland annat en flaska champagne, den drack samma dag vi åt svampstuvning till middag. Min gamla lavalampa (som stått hemma hos min pappa i alla år) tog jag med till nya lägenheten. Jag älskar den!
Den senaste tiden har lägenheten varit ett flyttkaos med kartonger och IKEA-kassar överallt.
Förra veckan gick jag en promenad och fick se får!
Den senaste tiden har det blivit ganska så många promenader runt i nygamla staden.
Jag har ätit vindruvor och fått en blomma (min enda!). Jag försöker ta hand om den, men jag har inte direkt gröna fingrar.
Jag har köpt örtsalt (älskar't!) och en ny ring!
Jag har fått säsong fyra av Dawson's Creek av min fina kille och jag har gått ytterligare en promenad, denna gång förbi min gamla lågstadieskola, som inte är en skola längre.
Den senaste tiden har jag varit en hel del hemma hos min mamma och bland annat tittat på hennes fina, lilla äppleträd och tittat på när familjens hund lekt med en liten, liten valp (som knappt syns på bilden, för den var nästan alldeles svart, men åh, så söt).

4 kommentarer:

sara sa...

vilket härligt inlägg o många bilder :)

tack så mkt!

Evelina sa...

Oj, det var inte lite du hade hunnit med :p

lisaevelina sa...

Vart har du flyttat? gillar lampan.
Ja älskar också randigt!

Denana sa...

Oh vad kul med massa mobilbilder ändå! :)

Har du hört något om elf annars? :)