måndag 26 september 2011

Det tar sin lilla tid



Jag älskar mitt nya brickbord. Dock har jag inte riktigt hittat den perfekta platsen i lägenheten där det kan stå. Vi behöver fortfarande en hel massa möbler till för att "fylla ut" lägenheten, så att säga. Det finns mycket tomrum och vi behöver både fåtöljer, sidobord, vardagsrumsbord och hallmöbel. Min kära skivspelare har inte ens blivit uppackad sen flytten, för den har ingenstans att stå. I gamla lägenheten stod den i sovrummet, men nu ska den inta sin rätta plats i vardagsrummet, så fort den får någonting att bo på. Det är ganska så svårt, för jag vill ju hitta de perfekta möblerna. Saker jag älskar. Och det tar sådan tid. Samtidigt vill jag att det ska bli klart nu. På direkten. Så att vi verkligen kan börja trivas i lägenheten på riktigt. Inte ha en massa tomma ytor och halvfärdiga projekt liggandes runt. Men det är väl så här att flytta. Det tar sin tid.

5 kommentarer:

Lina S sa...

Jättefint brickbord :)

Kuriosakabinett sa...

Sv: Japp i höst ser jag ut som rödluvan:) Ja tyvärr det tar tid att bygga upp ett hem...

Karin sa...

>Ja, eller hur! Det var kul för alla hade verkligen ansträngt sig lite för att klä ut sig :).

erika sa...

mysigt värre!

Jessica sa...

Hejsan! kom förbi genom google när man letat efter brickbord i guldfärg. Undrar vart du har köpt den? :) Svårt och hitta på nätet.. eposta gärna lillarose@live.se. Med vänliga hälsningar Jessica