söndag 14 augusti 2011

Green, green grass

Bara för att jag är i jobbsökartagen just nu så tänker jag; Gud, så kul det skulle vara att plugga! Igen. Jag drömmer tillbaka på hur det var i höstas och våras när jag läste engelska på distans och kunde ligga inne en hel dag i gråaste november och läsa Wuthering Heights. Och det var helt okej. För den boken var kurslitteratur. Och jag var, så att säga, tvungen att läsa den. Vilken dröm egentligen. Få läsa böcker hela dagarna. Men i våras när jag läst engelska i nästan ett år så ville jag bara ha ett jobb. Slippa sitta inne hela dagarna och hela tiden ha en stressande deadline i framtiden. Slippa hets-läsa, analysera och diskutera en bok på ett par dagar. Och nu kan jag bara minnas hur kul det var. Hur många fantastiska böcker jag fick läsa. Hur intressant det är att skriva långa uppsatser. Hur spännande det är att lära sig mer om det engelska språket.
Varför är gräset alltid grönare på andra sidan?

4 kommentarer:

Maria sa...

Det där har jag också funderat på. Nu när jag jobbar vill man inget hellre än läsa massa kurser och tänk vilken lyx det va när man kunde gå ut mitt i veckorna och dricka öl!? =)

elin sa...

Jag tänkte höra .. får jag ha min banner till min butik på din blogg? Den tar ganska liten plats :)

Som tack för du en rabattkod när du vill handla :)

Karolin sa...

Det är något med randigt. Tror visst bestämt att du också är en randig tjej, med tanke på din header;)

Rizzo sa...

Hahaha så är jag också!!