lördag 18 oktober 2014

En vecka i webcam-bilder

Är det nåt jag älskar så är det webkameror och inbyggda datorkameror. Jag bara älskar't och givetvis överanvänder dom. Nu har det gått en vecka sedan min födelsedag och en veckan sedan jag fick den lyrriga presenten en ny dator. Och givetvis, GIVETVIS, har jag tagit massor av webkamerabilder. Det är ett beroende.

Den första bilden tog jag direkt efter jag öppnat paketet. Ansiktet var inte direkt kameraredo klockan 6 på morgonen, om vi säger så, men nattlinnet fick vara med.


Nästa bild är från min födelsedag på dagen, då jag pratade i telefon med mamma (som flyttat utomlands, så hon kunde inte komma och fira mig :( :( )


Nån dag i veckan kände jag att det var nödvändigt att ta en bild på min festliga krage. Med stenar och glitter och diamanter på. Givetvis äkta ädelstenar.


En annan morgon och en annan pyjamas. Och morgonkaffe framför Gilmore Girls. (Ja, jag går upp svintidigt på morgonen för att hinna se minst ett avsnitt av GG.)


Jag ville föreviga min nya termoskopp. Den kan innehålla fyra deciliter och när en köper kaffe i skolkafeterian får en oftast fylla den medhavda koppen full till samma pris som en köpekopp som är pytteliten. Win!


Kollar på Homeland (har ju inte sett senaste säsongen alls) och är konstant chockad. Älskar Carrie Mathison!


Igår kväll såg jag somrig ut utan strumpbyxor, men såklart hade jag det när jag var ute. Men vägrar kvällsmys i tajta strumpbyxor.


Och sjukt nog tog det en hel vecka att hitta alla så kallade roliga effekter, så i morse gick jag crazy på dom. Spökkajsa såg lite läskig och ball ut.


Skrattade rätt ut när jag såg denna. Bra nivå på humorn. Jag tycker det är en mycket bra egenskap att kunna roa sig själv. Då har en aldrig tråkigt.


Kände mig väldigt positiv till stort huvud-bilden och önskar lite att hjärnan var så stor i verkligheten pga hade varit så mycket lättare att plugga då. Dock svårare att hitta passande mössor och hattar, så det vore kanske inte värt det.


Inga kommentarer: