onsdag 1 oktober 2014

Att få se övergrepp från tv-soffan

Jag följer ju som bekant Big Brother, och alla där inne är ju lite bisarra, så att säga. Lite galna och lite roliga och lite irriterande och lite totalt crazy in the coconut. Men det blir en väl kanske av att vara där? Vad vet jag. Men i alla fall. Även om folket är lite tokiga, så borde det finnas gränser för deras beteende, kan jag tycka. Produktionen säger ju till dem ibland, typ att de inte får slåss med varandra eller visa våldsamhet på något sätt. Det är ju klokt. det kan ju bli farligt där inne annars. Men jag kan tycka att de borde lägga sig i lite mer.

Jag tänker på till exempel Philip och Jenny Fs förhållande. För er som inte följer Big Brother kan jag berätta att de är två deltagare som typ blivit ihop därinne, eller i alla fall gillar varandra mycket. De pussas och kramar och ligger med varandra och gillar att hänga rent allmänt. Fast de bråkar ju också. Supermycket. Och ibland pratar de knappt alls. Men Philip är otroligt påklådig. Han är på Jenny hela tiden. Hon fick ett uppdrag för ett tag sedan att hon skulle hålla sig borta från Philip i två dygn. Inte prata med honom, inte titta på honom, inte notera honom. Helt enkelt låtsas som han var luft. Och det gjorde hon. Galant. Men han lät henne inte vara. Han var på henne hela tiden. Han frågade var det var med henne, hon vände om, tittade bort, gick till ett annat rum. Och han följde efter. Tvingade ner henne i sängen. Lade sig på henne. Pussade henne. Medan hon bokstavligt talat vände ryggen till, gömde ansiktet i händerna och såg allmänt väldigt obekväm ut.  Hon rullade bort i sängen, försökte undkomma honom, men det gick inte. Han gav sig liksom aldrig. Tittarna och Jenny visste ju att detta var ett uppdrag, men det visste inte Philip. Han tvingade sig på henne EXAKT hela tiden. I mina ögon är det övergrepp och jag kan inte fatta att produktionen inte bröt in, och markerade att detta inte var okej. Efter 48 timmar var uppdraget över, men fortfarande nu, någon vecka senare fortsätter Philip med den här typen av beteende. De kan stå och prata och Philip kan fråga Jenny om hon vill ha en puss, hon säger nej och vänder sig bort och han pussar ändå. Liksom tvingar sig in i hennes ansikte. Hon varken ler eller skrattar, så det verkar inte vara någon typ av "skämt" att säga nej. Hon vill helt enkelt inte, men han tar för sig ändå. Hon står nästan apatisk och låter det ske, och det är obehagligt att se på, som tv-tittare. Han tar även på hennes rumpa och bröst utan tillåtelse. Jag får kalla kårar när jag ser hans läskiga beteende mot henne. Det är över alla gränser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte också på det där och tyckte det hela var enormt obehagligt.

Kajsa sa...

Anonym: Verkligen obehagligt! Med det som skedde igår i BB-huset i bakhuvudet, så är det helt sjukt att det får fortgå.