fredag 1 mars 2013

The fire trucks are coming up around the bend

Ni vet hur en har vissa låtar eller album liksom betyder extra mycket för en? 
Alanis Morrisettes Jagged little Pill är ett sådant album för mig. Det släpptes 1995 och jag har lyssnat på det hela min barndom och mina tonår. Och nu med, såklart. Men inte lika intensivt. Jag kan varje ord i varje låt på det albumet. Och jag älskar varenda en. You Learn är en av toppfavoriterna. 



Wear it out (the way a three-year-old would do)
Melt it down (you're gonna have to eventually, anyway)
The fire trucks are coming up around the bend

You live, you learn. You love, you learn.
You cry, you learn. You lose, you learn.
You bleed, you learn. You scream, you learn.

You grieve, you learn. You choke, you learn. 
You laugh, you learn. You choose, you learn. 
You pray, you learn. You ask, you learn.
You live, you learn. 


Inga kommentarer: